Recenzie:
O čom pojednáva táto Kniha?
Svet bojuje s vysokou nezamestnanosťou a ekonomikou, ktorá potrebuje na svoje oživenie nové pracovné miesta. Málo známa pravda je však taká, že iba jedna skupina ľudí dokáže vrátiť nášmu svetu blahobyt: sú to podnikatelia, a najmä tí, ktorí ovládajú schopnosť Midasovho dotyku.
Podnikatelia so schopnosťou Midasovho dotyku existujú. Rozmýšľate nad tým, že začnete podnikať? Alebo už podnikáte a chcete, aby váš podnik rástol? Potom si ešte predtým, ako zbytočne premthate svoj čas a peniaze, musíte uvedomiť, že sebe, svojej rodine i celému svetu dlhujete poznanie a osvojenie piatich kľúčových faktorov, ktoré charakterizujú silu Midasovho dotyku. Sú to:
- Sila charakteru
- Sústredenosť a zameranie
- Obchodná značka
- Vzťahy
- Malé veci, ktoré sa rátajú
Kniha sa podrobne zaoberá aj:
Midasovmu dotyku. Prvými poradcami v začínajúcom podniku. Sprievodcovi rýchlou prezentáciou. Procesu Midasovej ruky.
Prekážky, ktoré vám bránia uskutočniť svoju prvú investíciu, obchod!
Strach ako:
Cinizmus, lenivosť, zlozvyky, arogancia
Nové, neznámo, (ne)istota, (ne)bezpečie
Riziko, krach, bankrot, emócie…
Hlas defetistu ako:
To si (ne)môžem dovoliť!
To (ne)môžem urobiť!
Nikdy (ne)budem bohatý!
Nie Som dosť bystrý!
To je príliš ťažké!
Začnem podnikať a investovať, keď budem mať peniaze!
Začnem podnikať a investovať, keď budem mať čas!
Kde zoženiem peniaze na podnik a investíciu?
Som nedostačne finančne vzdelaný!
Som finančne negramotný.
Neochota sa finančne vzdelávať, robiť si domáce úlohy, nemám na to čas!
Top average – Čo táto kniha z polovice dala Dušanovi, v čom mu pomohla a kam ho nasmerovala?
Kniha má moc z polovice transformovať staré, známe, isté, bezpečné, žiarivé, zviazané vedomosti a múdrosti, dohody a presvedčania na nové, neznáme, neisté, nebezpečné, temné slobodné prežitky pravdy. Kniha ich Dušanovi z polovice dopomohla rozvíjať, z polovice nútila ho premýšľať, z polovice rozširuje jeho slovnú zásobu, z polovice vzdeláva ho, vedome a s múdrosťou z polovice obohacuje. Kniha mu z polovice transformovala skutky a činy spolu s výsledkami vedúce k slobode. Kniha Dušana miestami nudila a tak čítanie musel niekoľkokrát odložiť aby ju dočítal. Kniha bola miestami stratou času.
Bohatí otec hovoril a radí:
- Deti nevedia, čo je horúce, kým sa nedotknú rozpálenej priečky.
- Nevieš, čo všetko ešte nevieš.
- To, čo človek ešte nevie, sa vynorí na povrch vo chvíli, keď odíde zo zamestnania a stane sa z neho podnikateľ.
- Len, čo začneš podnikať začnú sa okolo teba objavovať podvodníci aj podvodníčky.
- Podvodníci sú skvelí učitelia. Len sa nestaň jedným z nich.
- Sny bez vzdelania, plánu, trénerov a činov vyvolávajú v ľuďoch falošné predstavy, preto sa im hovorí rojkovia.
- Veľmi málo podnikateľov premení svoj podnik na značku. Pritom má značka nevyčísliteľnú hodnotu. Obchodná značka predstavuje sľub podnikateľa zákazníkovi. Pravá značka je dušou podnikateľa a splýva s dušou zákazníka. Je to o veľa viac, ako len transakcia. Je to vzťah. V niektorých prípadoch je to láska na prvý pohľad, hlboký vzťah k značke, ktorý pretrváva roky. Ak je duša podnikateľa nečistá alebo chamtivá a stará sa iba o zákazníkové peniaze, no nemá záujem o samotného zákazníka, potom také uzavretie obchodu nikdy neprerastie do vzájomného vzťahu. Zostane iba transakciou. A transakcia je komodita.
- Dôvod prečo len tak málo podnikov vytvorí vlastnú obchodnú značku, je ten, že väčšina z nich sa v prvom rade zameriava na zarábanie peňazí. Majitelia takých podnikov hovoria, že chcú pre zákazníka urobiť to najlepšie, ale zväčša sú to len prázdne reči. Nemyslia to vážne. Čím väčší záujem prejaviš o zákazníka tým vyššia je šanca, že sa z tvojho podniku stane známa obchodná značka.
- Podnikanie je jednoduché. Ťažké je to z ľuďmi.
- Keby si dal každému človeku na svete milión dolárov a povedal mu, že má rok na to aby ho utratil, takmer každý by takú úlohu zvládol. No keby si sa každého na svete opýtal, či vie zarobiť milión dolárov za rok s tým, že by začínal z ničoho, iba málo ľudí by to dokázalo. A to malé množstvo sú zrejme podnikatelia.
Poznámky:
Midasov dotyk
- Palec – Sila charakteru – premeňte smolu na šťastie
- Ukazovák – Sústredenosť a zameranie – Zvlote si jeden smer, ktorý vás privedie až k úspechu
- Prostredník – Obchodná značka – čo reprezentujeme
- Prsteník – Vzťahy – nemôžete uzavrieť dobrý obchod so zlým partnerom
- Malíček – Malé veci, ktoré sa rátajú – čo robia úspešní podnikatelia a iný nie?
Prví poradcovia v začínajúcom podniku
- Účtovník
- Právny zástupca
- Inštruktor
Sprievodca rýchlou prezentáciou
- Projekt
- Čo je to za projekt?
- Čím je výnimočný?
- Prečo je potrebný?
- Prečo váš produkt alebo služby osloví zákazníkov?
- Partneri
- Kto ste?
- Kto sú vaši partneri?
- Aké je vaše doterajšie vzdelanie?
- Do akej miery ste vy a vaši partneri schopní premeniť projekt na úspech?
- Financovanie
- Aké sú vaše celkové náklady na projekt?
- Aký je ukazovateľ okamžitej likvidity vášho podniku (záväzky a čistý kapitál)?
- Investujú vaši partneri svoje vlastné peniaze?
- Aká je návratnosť pre investorov a odmena za ich riskovanie?
- Aké sú daňové podmienky?
- Kto je váš finančný riaditeľ alebo firma, ktorá spravuje vaše účty?
- Kto je zodpovedný za komunikáciu s investormi?
- Za akých podmienok môže investor z projektu odstúpiť?
- Manažment
- Kto riadi vašu spoločnosť?
- Aké majú skúsenosti?
- Aké úspechy už dosiahli?
- Už niekedy zlyhali?
- Ako súvisia ich skúsenosti na priemyselným odvetvím, v ktorom podnikáte?
- Ste presvedčení, že je to najsilnejší tím, aký ste schopní zostaviť?
- Môžete ich s plnou dôverou odporučiť?
Proces dotyku Midasovej ruky
- Využívajte leveridž
- Rozširujte svoj podnik
- Predvidajte
- Budujte financovatelny podnik
Lexikon:
- Branding – prezentácia značky
Konverzačný blog môže mať na titulke toľko... ...
Jeden blog vám nestačí? ...
Celá debata | RSS tejto debaty