Založ si blog

Päť stupnov pripútanosti – Múdrosť Toltékov v modernom svete

Recenzie:

O čom pojednáva táto Kniha?

Veľa rokov som sa snažil žiť podľa obrazov, ktoré som si o sebe vytvoril, kým som objavil, že toto som ja – nepotrebujem nijaký príbeh. Som to naozaj ja. Som dokonalý práve v tejto chvíli, a to je všetko, čo potrebujem, aby som sa mohol tešiť zo života.

Keď som to pochopil, mohol som si život ľubovoľne preorientovať, a to takým smerom, ktorý sa mi v tom momente zdal najlepší. Mal som na výber, bol som voľný.

Otvorili sa predomnou nekonečné možnosti, ktoré som pred tým nevidel, hoci tu už boli. Dnes nerobím zmeny preto, aby som sa páčil sám sebe a mohol sa akceptovať. Prostredníctvom zmeny sa vyjadrujem a vediem intenzívnejší život, pretože teraz sa akceptujem taký, aký som.

Toto je sloboda: schopnosť radovať sa a byť presne tým, kým som, vôbec sa pri Tom nemusím obmedzovať, či ponižovať nejakým hodnotením. Vták je vták. Saguaro je saguaro. Kaktus je kaktus. Človek je človek. Miguel je Miguel. Vy ste vy. Ste dokonalý.

Kniha sa podrobne zaoberá aj:

Naše vnímanie verzus potenciál. Sen jedinca a sen planéty. Priznanie a pripútanosť. Päť stupňov pripútanosti.

  1. Pravé ja.
  2. Náklonnosť.
  3. Dočasné stotožnenie.
  4. Trvalé stotožnenie.
  5. Fanatizmus.

Najväčší démon. Znižovanie stupňa pripútanosti. Odhaľovanie príbehov a domnienok. Pripútanosť ako zdroj konfliktov. Úcta k vlastným emóciám.

Top three- Čo táto kniha dala Dušanovi, v čom mu pomohla a kam ho nasmerovala?

Kniha má moc transformovať staré, známe, isté, bezpečné, žiarivé a spútané vedomosti a múdrosti, dohody a presvedčania na nové, neznáme, neisté, nebezpečné, temné a slobodné prežitky pravdy. Kniha ich Dušanovi z polovice dopomohla rozvíjať, nútila ho premýšľať, rozširuje jeho slovnú zásobu, vzdeláva ho, vedome a s múdrosťou obohacuje, transformuváva jeho duševný a duchovný sposob mylsenia a postoj. Kniha mu z polovice transformovala skutky a činy spolu s výsledkami vedúce k absolútnej slobode. Dušana kniha z polovice bavila a určite si ju už neprečíta niekoľko krát. Kniha bola spestrením dňa.

Poznámky:

  1. Pravé ja

Ovláda poznanie teba – alebo ty ovladaš poznanie? Som živá bytosť bez ohľadu na svoje poznanie, ktoré existuje len preto, lebo existujem ja.

  1. Náklonnosť

Ovláda poznanie teba – alebo ty ovladaš poznanie? Používam poznanie ako nástroj, pomocou ktorého dávam niečomu v živote prednosť.

  1. Dočasné ztotožnenie

Ovláda poznanie teba – alebo ty ovladaš poznanie? Stotožňujem sa so svojím poznaním, hoci je len nástrojom na vnímanie a chápanie sveta.

  1. Trvalé ztotožnenie

Ovláda poznanie teba – alebo ty ovladaš poznanie? Moja identita vo forme môjho poznania mi dáva pravidlá a smernice, podľa ktorých žijem svoj život.

  1. Fanatizmus

Ovláda poznanie teba – alebo ty ovladaš poznanie? Moje poznanie ovláda všetko, čo robím.

Lexikon:

Zámer – každým áno sa niečo vytvára, každé nie, ostáva bez tvorenia, súhlas a odmietnutie

Umenie sa ľahko učiť – metódy, ktoré vám uľahčia učenie

23.04.2024

Recenzie: Kniha: Umenie sa ľahko učiť – metódy, ktoré vám uľahčia učenie Autori: Kurt Tepperwein Vydavateľ: 2/2012 neznámy Zdroj: uložto.sk O čom pojednáva táto Kniha? Text zadnej strany: Metódy, ktoré vám uľahčia učenie. Učenie sa je ťažké! Bude však pre vás zábavou, ak využijete kombinácie metód profesora Kurta Teppperweina, ktoré vás naučia učiť sa: [...]

Hovory s Bohem 1

25.12.2023

Recenzie: Kniha: Hovory s Bohem 1 Autori: Neale Donald Watch Vydavateľ: Zdroj: ulozto.sk O čom pojednáva táto Kniha? Bestseller, v ktorom autor formou dialogu s Bohom hľadá odpovede na základné otázky viery, života a smrti. Dalším pokračováním tejto pútavej a rozhodne zajímavej knihy sú Walschovy Hovory s Bohom II. a Hovory s Bohom III. Kniha sa podrobne zaoberá [...]

Minutový manažer

29.11.2023

Recenzie: O čom pojednáva táto Kniha? Táto opica mohli byť cudzím problémom. Táto kniha, jedna z najoslobodzujúcejších v nezvyčajnej Knižnici minitovéhi manažéra, dáva nezabudnuteľnú lekciu: ako ušetrí čas na veci, ktoré chcete a potrebujete urobiť. Autori ukazujú krok, po kroku, ako sa manažéri môžu oslobodiť od problémov, ktoré nepatria do ich kompetencie a [...]

Armáda / Ekvádor /

Na západe Ekvádoru platí výnimočný stav, armáda bude bojovať s gangmi

01.05.2024 11:34

Bezpečnostná situácia v Ekvádore sa dramaticky zhoršila po tom, ako začiatkom januára ušiel z väzenia jeden z najmocnejších zločineckých bosov José Adolf Macias.

Vlak

Žena sa v Bratislave postavila pred idúci vlak, na mieste zomrela

01.05.2024 10:11

Rušňovodič ihneď použil rýchločinné brzdenie, no stretu už nedokázal zabrániť.

Ľubomír Solák / Matúš Šutaj Eštok / Polícia /

Začína sa reforma v polícii. Jej prípravu má riadiť nový viceprezident

01.05.2024 09:40

Zachovaný zostane aj existujúci post viceprezidenta, po novom viceprezidenta pre službu kriminálnej polície a migráciu.

Zrútenie diaľnice

V čínskej v provincii Kuang-tung sa zrútila diaľnica, zomrelo najmenej 19 ľudí

01.05.2024 09:18

Po kolapse 17,9-metrového úseku diaľnice spadlo dole 18 áut.

dusan.fajnor_reader

Všímanie si oKamžiku za oKamžikom, momentu za momentom, oKamihu za oKamihom bez hodnotenia, súdenia, nálepkovania. Uvedomovať si kontakt so zemou a tak ukotvovávať sa v prítomnom oKamihu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 68
Celková čítanosť: 54443x
Priemerná čítanosť článkov: 801x

Autor blogu

Odkazy